Неділя, 16.12.2018, 23:23
Вітаю Вас Гість | RSS

Сподіваюся, Ви знайдете для себе багато корисної інформації!
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Розумникам » Готуємось до конкурсів

Завдання для підготовки до конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика 3 та 4 клас

Завдання
ІІ етапу XVII Міжнародного конкурсу з української мови
імені Петра Яцика
3 клас

1. Напиши твір за поданою кінцівкою.

Тепер не боїться берізка вітру. Росте вона високим струнким деревцем. А Сергійко радіє, що допоміг білокорій стати на ноги.
                                                                                                                                12 балів.

2. Випиши у три колонки:
1) Слова, у яких звуків і букв порівну;
2) Слова, у яких звуків менше, ніж букв;
3) Слова, у яких звуків більше, ніж букв.
Апельсин, кишеня, дзьоб, їжак, директор, джерело, вогнище, секунда, комп’ютер.
                                                                                                                                 6 балів.

3. Запиши слова в абетковій послідовності. Постав наголос.
Ознака, предмет, читання, вулиця, понеділок, черговий, завдання, ведмідь.
                                                                                                                                      4 бали.

4. Прочитай. Відредагуй текст, доповнюючи його прикметниками так, щоб можна було відчути красу природи вранці.
Аж ось засяяв ранок. Із-за обрію викотилось сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплини роси.
                                                                                                                                      6 балів.

Всього 28 балів

 

Завдання

ІІ етапу XVII Міжнародного конкурсу з української мови
імені Петра Яцика
4 клас

1. Прочитай початок казки, запиши її продовження. Добери заголовок.
Молоденька струнка горобина з’явилася в зимовому лісі несподівано.
— Гляньте, як горять проти сонця її ягоди! Вона ніби дівчина у яскравому вінку! – вигукнув молоденький клен.
У розмову втрутилася балакуча сорока:
— Це справді дівчина, тільки …
                                                                                                                                    12 балів.

2. Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок.
Назтала золота осін. Дирева і кушчи стали барвистими. Убиріз та верб розтріпались коси. Зимля вкрилася колоровим покревалом. Повітря вохке. Богато птахів политіло утеплі край, а деякі залешилис земувати у нас.
                                                                                                                                     8 балів.

3. Добери слова – назви тварин до поданих схем:
[= о -] [- о – о = о] [- о — о – о] [- о = о =]
                                                                                                                                     6 балів.

4. З’єднай слова із влучними висловами, запиши їх парами:
Запам’ятати, посваритися, лінуватися, мало.
Як кіт наплакав, розбити глека, зарубати на носі, бити байдики.
                                                                                                                                     4 бали.

Всього 30 балів.

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

ім.  М. В. Остроградського

Завдання ІІ районного  (міського) етапу

Міжнародного конкурсу  з  української мови імені Петра Яцика

3 клас

Любий учаснику!/ Люба учаснице!

Вітаємо тебе на конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика.

 

 

1. Підкресли слова, в яких усі приголосні м’які.

 

Сім’я, місяць, лійка, лід, біліє, тінь, люди, осінній.

 

2. Доповни  речення  порівняннями.

 

Осінь – зажурена, ніби ______________________________________________

Небо ясне і чисте, мов _______________________________________________

Листя злітає з клена, наче ____________________________________________

 

3. Запиши, розкриваючи дужки.

 

     (До)школи (по)чинай (з)биратися звечора. (По)дивися (роз)клад, (при)гадай, які уроки чекають (на)тебе завтра, й (по)чинай готуватися (до)зустрічі (з)ними.

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

4. Постав наголоси у словах, поділи їх на склади.

 

Олень, вірші, добуток, український, читання, забавка.

5. Як ти розумієш вислови? Пояснення запиши.

 

сім п᾽ятниць на тиждень – _______________________________________________

коли рак на горі свисне –_________________________________________________

як сніг на голову – ______________________________________________________

задирати носа – ________________________________________________________

копилити губу –________________________________________________________

 

6. Запиши слова у формі звертання. З одним із цих звертань (на вибір) склади і запиши речення.

 

синочок – ______________                  Марійка – _________________               

брат –  ______________                       матуся – _________________

 

__________________________________________________________________

 

7. Із поданих слів склади і запиши речення. Підкресли у них головні члени.

 

Вітер, холодний, з, зривав, дерев, листя, пожовкле.

Сумно, з, жовті, перед, листочки, розлукою, деревом, прощалися.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

8. Прочитай текст. Продовж розповідь, склавши 3 – 4 речення. Добери і запиши заголовок.                                           ______________________

 

     Маленький опеньок на тоненькій ніжці зібрався з силами і вибрався з-під шорсткого дубового листка. Грибочок зацікавлено зиркнув направо, потім наліво і побачив таку картину…

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

ім. М. В. Остроградського

 

Завдання ІІ (міського) етапу

Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика

4 клас

Любий учаснику!/ Люба учаснице!

Вітаємо тебе на конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика.

Бажаємо тобі успіхів.

 

1. Розбий слова на три групи за співвідношенням звуків і букв. Запиши у три стовпчики: у перший – слова, у яких звуків більше, ніж букв, у другий – слова, у яких звуків менше, а в третій – слова з однаковою кількістю звуків і букв.

 

Сім’я, яблунька, багаття, Україна, їдять, сяє, щастя, дзвінок, п’ять, дзеркальний, мальовничий, їдуть.

 

2. Запиши 3 слова, які складаються з основи та нульового закінчення, і 3 слова, які складаються з основи та закінчення, вираженого звуками. Зауваж, що основа кожного слова має складатися з кореня, префікса і суфікса. Познач будову всіх записаних слів.

 

3. Збери і запиши прислів’я .

На, слово, не, ласкаве, кидайся, не, а, грубе, за, гнівайся.

Дурень, за, більше, заперечить, годину, мудрих, докаже, як, за, сто, днину.

 

4. Поясни значення кожного фразеологізму одним словом, постав до цього слова питання:

як кістка в горлі – світ за очі –

бити байдики – яблуку ніде впасти –

 

5. Склади зі слів речення й запиши текст. Підкресли граматичну основу кожного речення.

1) ведмедю, меду, захотілося;

2) на, він, забрався, пасіку;

3) на, бджоли, налетіли, гість, непроханого;

4) не, Мишко, господарок, відбивався, від, але, відходив;

5) вже, солодкий, мед, дуже.

 

6. Заміни кожне словосполучення синонімом, який відповідає на питання як?

ходити без взуття –

забігти в приміщення без попередження –

бігти, переганяючи один одного –

повернутися в призначену годину –

купити за невелику ціну –

повністю змокнути під дощем –

 

7. Склади висловлювання (не менше 5 речень), яке б закінчувалося словами «Природа – найталановитіший художник!». Самостійно добери заголовок.

 

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

ім. М.В.Остроградського

Категорія: Готуємось до конкурсів | Додав: viktoriya (13.11.2018)
Переглядів: 123 | Теги: Завдання для підготовки до конкурсу | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2018